1-800-260-160

יצירת הכנסה חכמה באמצעות השקעות- נדל"ן עסקי

כידוע, שוק הנדל"ן מציע מגוון הזדמנויות להפקת רווחים וליצירת הכנסות פאסיביות. אחת המרכזיות שבהן היא השקעה בנדל"ן עסקי הכולל שטחים שמשמשים בתור משרדי חברות מתחומים שונים, מבני תעשייה ומחסני לוגיסטיקה. מדובר בתחום שניחן במספר מאפיינים אטרקטיביים במיוחד, ומאידך דורש ידע מקדים והיערכות נכונה.

היתרונות של השקעה בנדל"ן עסקי

בניגוד לנדל"ן הפרטי בישראל, שחווה בשנים האחרונות לא מעט עליות ומורדות, הנדל"ן העסקי מתאפיין בהתנהלות יציבה ובטוחה יותר. בנוסף, פעמים רבות השכרת השטח נעשית מול חברה או ארגון המתנהלים באופן מסודר ויציב, ושוכרים את השטח לתקופה ארוכה בהשוואה לשוכרים פרטיים. כמו כן, בכל חלקי הארץ קיימים נכסי נדל"ן עסקי להשכרה, אשר מכסים את ההלוואות והחזריהן בתקופה קצרה יחסית לנדל"ן הפרטי. מעבר לכך, הנכס עצמו מנוהל פעמים רבות על ידי חברת ניהול המטפלת באופן מקצועי בכל ההיבטים הדרושים, ומורידה את הנטל מכתפי בעליו.

 נדל"ן עסקי

כיצד לבצע השקעה נכונה

כאמור, השקעה בנדל"ן עסקי אינה עניין של מה בכך, כך שבראש ובראשונה יש להתנהל באופן מושכל ובאורך רוח:

  • מציאת מקום – קיימים הבדלים מהותיים בעלויות הקנייה וההשכרה באזורים שונים בארץ, בדגש על המרכז מול הפריפריה. בנוסף, גם מיקומו הספציפי של נכס באזור מסוים עשוי להשפיע על הרווחים שניתן להפיק ממנו. על כן, יש לבחון את הצלחתם של נכסים דומים באזור מסוים, לוודא כי האטרקטיביות של הנכס תישמר גם בעתיד הנראה לעין, ולבחון התאמה בין מידת הרווח שניתן להפיק לבין היכולות והציפיות של המשקיע.
  • בדיקת הנכס – חשוב מאוד לבצע בדיקה מקצועית של מצב הנכס מבחינת תשתיות, נגישות, ליקויים קלים או חמורים וכן המעמד המשפטי. לצורך פעולות אלו יש לפנות לאנשי מקצוע כגון מהנדס בניין ועורך דין, במטרה לאמוד את ההוצאות הצפויות בשלב הראשון ולהבטיח את חוקיות העסקה.
  • כמה מרוויחים – חשוב להבין כי השקעה בנדל"ן עסקי מלווה בהוצאות שונות מאלו של נדל"ן פרטי. על כן, יש להבין במדויק מהן ההוצאות השוטפות אליהן יידרש הבעלים, כדוגמת תשלומי ארנונה, מים וחשמל, שכר לחברת ניהול או לעובדי תחזוקה, וכמובן עלויות ההחזרים עבור הלוואה או משכנתא. משורת ההוצאות ניתן יהיה להציב את המחיר המבוקש להשכרת השטח, על פי מידת הרווחים שמעוניינים להפיק. מחיר זה צריך להיבדק ריאלית מול מידת הביקוש ועלויות ההשכרה של נכסים דומים באזור, כעת ובעתיד.
  • משא ומתן על הנכס – רכישה של נדל"ן עסקי וקביעת מחירו הינה מורכבת יחסית לנדל"ן פרטי, ודורשת הבנה מעמיקה בתחום. לכן, יש לבחון את העסקה במדוקדק ובסבלנות, להתמקח על סעיפיה השונים, ובמידת הצורך להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום.

Comments (0)

Join the discussion, leave a reply!